Je bent steeds meer gaan managen naarmate je bedrijf groeide
Diepe zucht, want hierdoor zit je agenda vol en ben je veel tijd en energie kwijt aan het aansturen van je team. Niet alleen blijft er weinig tijd over om te doen waar je goed in bent en je bezig te houden met de toekomst van je bedrijf, ook ben je nooit écht vrij.
Nee, jij wil weer echt ondernemen. Jezelf uit die managersrol wurmen, meer loslaten en je energie stoppen in dingen die voor jou belangrijk zijn. Gewoon weer ondernemen zoals je het ooit bedoeld had.
Zit je dan: onder de Spaanse zon, met je laptop opengeklapt om allerlei zakelijke brandjes te blussen. Dat was nou net niet de bedoeling.
Hoeveel tijd en rust zou je krijgen als je de managertouwtjes uit handen kunt geven?
Als integrator, aka sidekick, neem ik ze graag van je over. Zo kun je het aansturen van je team met een gerust hart aan mij overlaten en help ik je bij het stellen en behalen van doelen. Ook zorg ik dat er structuur wordt aangebracht, dat er een goede taakverdeling is en dat de medewerkers worden meegenomen in de uitgestippelde koers.
Stap voor stap mag je steeds meer loslaten en ontstaat er weer ruimte voor groei. Voel je de opluchting al?
Dit levert onze samenwerking op:
Intewattes?
Integrator. Tja, ik heb het ook niet bedacht. Ik noem mezelf dan ook liever een sidekick. Je weet wel: de Robin van Batman, de dr. John Watson van Sherlock Holmes, de Cor Bakker van Paul de Leeuw. Stuk voor stuk succesverhalen omdat ze samenwerken. En dat gun ik jou ook, zo’n sidekick.
Waar kan ik je precies mee helpen?
Het stellen en behalen van doelen
Samen brengen we missie en visie van jouw bedrijf in kaart en bepalen we de koers voor de toekomst. Hierbij denk ik mee op strategisch niveau.
- We stellen doelen voor over 10 jaar, 5 jaar, 3 jaar en 1 jaar;
- Het jaardoel hakken we op in stukjes;
- Ideeën zetten we om naar concrete acties en plannen.
Het managen van je team
Het team stuur ik op afstand aan en neem ik mee in het behalen van de gestelde doelen.
- Ik help je steeds meer los te laten en vertrouwen te krijgen in je team;
- Ik kijk of medewerkers op de juiste plaats zitten en blij worden van hun werk;
- Met mijn juridische achtergrond kan ik meedenken over dingen als contracten, selectiebeleid en andere HRM-zaken.
Het verbeteren van bedrijfsprocessen
Samen richten we je bedrijf efficiënt in. Hierbij leggen we de focus op een betere tijdsverdeling, prioriteiten stellen en een goede taakverdeling.
- We nemen de werkprocessen onder de loep;
- We nemen kritisch naar jouw rol binnen het bedrijf;
- We leggen de pijnpunten bloot en brengen de gewenste situatie in kaart.
Zo gaan we te werk:
Kennismakingsgesprek
Ik kom graag bij je langs voor een kop (kruiden)thee om kennis te maken. Tijdens dit gesprek bespreken we waar je tegenaan loopt en welke problemen je als eerste wil verhelpen. Wanneer de klik er is en ik denk dat ik de juiste sidekick ben om je te helpen, maak ik een voorstel.
Toekomstvisie in beeld brengen
Na akkoord (hoera!), duiken we meteen in het stellen van doelen. Waar wil je over 5 jaar staan en waar over 10 jaar? Vervolgens maken we dit behapbaar door doelen te stellen voor over 2 jaar, 1 jaar, per kwartaal en per maand.
Gesprek met personeel
Met alle teamleden ga ik apart zitten om te praten over hun ideeën en om samen te kijken naar wat zij nodig hebben om te floreren. Hier komen altijd interessante dingen uit, want ze vertellen nou eenmaal meer tegen iemand van buitenaf dan tegen jou als directeur.
Plan van aanpak
Samen maken we een plan. Ik denk mee op strategisch niveau, over hoe we de bedrijfsprocessen kunnen verbeteren en hoe we zorgen dat jij steeds meer kunt loslaten, zonder dat de boel in de soep loopt.
Uitvoering
De teamleden neem ik mee in het plan en ik zorg dat het op een efficiënte en effectieve manier aangestuurd wordt, zodat de gestelde doelen ook worden behaald.
Overleg
In het begin hebben we iedere week samen een overleg, daarna is de frequentie afhankelijk van wat nodig is. Ik ben het aanspreekpunt van het leiderschapsteam, waarmee we samen minstens één keer per maand een kort overleg hebben. De meeste bijeenkomsten vinden online plaats, maar ik vid het ook prettig om af en toe fysiek bij jullie langs te komen.
Hi, ik ben Rianne Smeets
Jouw sidekick
Al sinds 2011 ondersteun ik ondernemers die groeistuipen ervaren. Eerst als managementassistent en virtual assistent, nu als integrator op strategisch niveau.
In die jaren heb ik een hoop schouders zien ontspannen en fronsrimpels zien verdwijnen. Want je hebt een flinke bak ondernemersspirit nodig om al die ballen in de lucht te houden. Hoe lekker is het dan als je er een paar uit handen kunt geven?
Met mijn manier van werken die keep it simple ademt, breng ik een hoop rust en ruimte terug. Niet alleen in je bedrijf, maar ook in je hoofd. Zo wordt ondernemen niet alleen makkelijker, maar ook een stuk leuker. Beloofd.
Je hoeft als ondernemer echt niet alles zelf te doen.
Zelfs een superheld heeft een sidekick nodig.
Ben je klaar voor meer rust, in je hoofd en in je bedrijf?
Ik vind het heel belangrijk dat er een goede persoonlijke klik is. Daarom kom ik graag bij je langs voor een bakje koffie om kennis te maken en samen te kijken of we een match zijn. Neem contact met mij op door te mailen, te bellen of door het contactformulier in te vullen. Dan spreek ik je gauw!
Bellen